INFORMATIE & KOSTEN

WAAR EN WANNEER BOWLEN WIJ!?

Wij spelen onze competitie (huisleague) op woensdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur in Bowlingcentrum Dordrecht. Er kunnen maximaal 16 teams in de competitie spelen. Momenteel zijn dat er 16.

Onze bowlingvereniging is aangesloten bij de Nederlandse Bowling Federatie. Wij spelen onze competitie in teamverband (trio’s). Een team kan bijvoorbeeld uit 6 spelers bestaan waarvan er wekelijks 3 spelen. Er kunnen meerdere spelers van een team op de speelavond aanwezig zijn en tijdens de competitie mag er na elke game van spelers gewisseld worden.

Een speelseizoen (tevens contributiejaar) loopt van 1 september tot 31 augustus. In het seizoen zijn er 35 speelweken. De competitie eindigt in de maand mei. Tijdens en aan het einde van de competitie zijn er sportprijzen en andere prijzen te winnen. Tijdens het seizoen kennen we periodekampioenen teams en aan het einde van het seizoen kennen we team- en individuele kampioenen ingedeeld in klassen op basis van het gemiddelde van de spelers en speelsters. Aan het einde van het seizoen wordt een aparte “prijsuitreikingsavond” georganiseerd.

WAT KOST HET!?

Als u lid bent van onze vereniging bent u tevens lid van de Nederlandse Bowling Federatie. De jaarlijkse contributie bestaat uit een NBF-deel en een deel voor onze vereniging, volgens onderstaande tabel. De € 10,- zijn voor onze vereniging.

Contributie NBF seizoen 2023 – 2024

• Jeugd:  € 32,25 + € 10,- = € 42.25
  • Senioren 18 – 21:  € 37,70 + € 10,- = € 47,70
  • Senioren 22 – 64: 43,10 + € 10,- = € 53,10
  • Senioren 65 en ouder: € 37,70 + € 10,- = € 47,70
  • Dubbelleden: 14,40 + € 10,- = € 24,40
  • Entreekosten: € 3,40

Speelkosten per speelavond

• Baanhuur per trio € 42,- (d.i. € 14,- per speler per speelavond) voor 4 games.
  • Prijzengeld per trio € 6,- (d.i. € 2,- per speler per speelavond)