Afwikkeling seizoen 20-21

In een videobijeenkomst met de verenigingen op 1 maart jl. heeft de NBF informatie gegeven hoe het seizoen 2020-21, genoodzaakt door het coronavirus, afgewikkeld gaat worden. De scores die behaald zijn dit seizoen worden wel verwerkt, maar worden pas meegenomen in het seizoen 2021-22. Het pasgemiddelde voor seizoen 2021-22 wijzigt dus niet, maar blijft gelijk aan het pasgemiddelde van dit seizoen 2020-21. Evenementen zoals de stedenontmoeting, NK etc. gaan dit seizoen definitief niet door. De verenigingskampioen-schappen kunnen, indien het coronavirus het ons toestaat, wel gespeeld worden. Een vereniging constateert dat er door de coronacrisis niet of nauwelijks gebowld is en vraagt of de contributie aan de leden terugbetaald kan worden. De voorzitter van de NBF reageert ontkennend. Nee, want de vaste lasten van de NBF gaan gewoon door. Logisch lijkt mij!